استراتژی در اینستاگرام

اهمیت و نکات استراتژی در اینستاگرام

امروزه با پیشرفت شبکه های اجتماعی و پیشرفت کسب و کارها در این شبکه ها، داشتن استراتژی در اینستاگرام که محبوبترین شبکه اجتماعی است، امری ضروری می باشد.

مفهوم استراتژی همان مدیریت جنگ است. امروزه ها جنگ دیگر در میدان نبرد نیست بلکه در دنیای مجازی است. پس برای شروع کسب و کارتان در این دنیا باید استراتژی بلد باشید.

مواردی که برای داشتن استراتژی در اینستاگرام باید مد نظر داشته باشید

در ادامه نکاتی بیان خواهند شد که برای شروع و ادامه کسب و کارتان در اینستاگرام امری حیاتی می باشد. شاید بگویید نیازی به استراتژی نیست و باید بگویم بله برای شروع نیازی نیست ولی برای ادامه حتما نیاز است.

ضرورت معرفی کسب و کار در اینستاگرام

اول از هر چیز باید به این سوال پاسخ دهید که آیا معرفی کسب و کارتان در اینستاگرام کمکی به فروش و توسعه کسب و کار شما می کند؟ برخی کسب و کارها هستند که به طور کل نیازی به حظور در دنیای مجازی ندارند درست است که تعدادشان انگشت شمار است اما وجود دارند.

پس اگر کسب و کار شما از این نوع کسب و کارها می باشد بهتر است وقت خود را تلف نکنید و اگر می توانید از اینستاگرام مشتری برای خود دست و پا کنید پس ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

ضرورت داشتن استراتژی

درواقع معرفی کسب و کار در اینستاگرام همان بازاریابی اینترنتی می باشد. همان طور که برای بازاریابی در دنیای واقعی نیاز به استراتژی می باشد پس در دنیای مجازی نیز این ضرورت پا برجا است.

شناخت مخاطب

اول از هر چیز باید مخاطب خود را بشناسید. برای این کار باید به سوالاتی از این دست که چی سنی خواهند داشت؟ جنسیت آنها چیست؟ وغیره. برای مثال معرفی کسب و کار مزون لباس عروس برای مرد 70 ساله با 10 تا نوه هیچ اهمیتی نخواهد داشت. ممکن است این مرد فالوور شما باشد اما مخاطب شما نیست. بنابراین قبل از هر چیز مخاطب خود را خوب شناسایی کنید.

اگر مخاطب خود را خوب شناسایی کرده باشید، پستهایی را بر اساس آن قرار خواهید داد که باب میل آنها باشد و در نتیجه باعث افزایش فالوور و تعامل با کسب و کار شما خواهد شد.

نمونه سوالهایی که باید جواب آنها را بدانید

  • چه کسانی از محصولات و خدمات شما استفاده می‌کنند؟
  • چه کسانی در آینده می‌توانند مخاطب شما باشند؟
  • در چه رده سنی قرار دارند و جنسیت آنها بیشتر کدام است؟
  • به چه چیزهایی علاقه دارند؟
  • اطلاعات مورد نیاز آنها کدام است؟
  • از چه محتوایی بیشتر خوششان می‌آید؟

جمع آوری اطلاعات مخاطب

تا جای ممکن اطلاعات مخاطبان خود را جمع آوری کنید و از اطلاعات قبلی موجود استفاده نمایید اما اگر کسب و کار خود را تازه شروع کرده اید نگران نباشید روشهایی هست که می توانید اطلاعات جمع آوری کنید.

یکی از منابعی که می توانید جمع آوری نمایید، صفحه رقیب هایتان است. به صفحه آنها رجوع کنید و شروع به جمع آوری نمایید. روش دیگر استفاده از گزینه موجود در اینستاگرام با عنوان Insights است که اطلاعات نسبتا خوبی در اختیارتان قرار می دهد. روش دیگر نیز آزمون و خطا است. برخی اطلاعات نه در صفحه رقیبان و نه در هیچ جا یافت نمی شود و تنها خودتان باید بدست بیاورید.

محتوا همه چیز است!

حال که مخاطب خود را شناختید باید کاری کنید که مخاطب جذب شما شود در عین حال که ساده است بسیار مشکل نیز می باشد. باید کاری کنید که مخاطب شما یا فالوور شما افزایش یابد. برای این کار روشهایی وجود دارد که می توانید در مقاله نحوه افزایش فالوور مطالعه نمایید که اصلی ترین روش تولید محتوای مناسب و جذاب می باشد.

سخن آخر

استراتژی شما ممکن است در طول زمان دست کم کم کارایی خود را از دست دهد که همواره باید آن را زیر نظر داشته باشید و آن را توسعه و گاهی تغییر دهید. امیدوارم این مطلب بتواند نیازی از نیازهای شما را برطرف نماید.

مطالب مرتبط

آموزش اینستاگرام

آموزش افزایش فالوور اینستاگرام

به شما پیشنهاد می شود

نرم افزار آموزش جامع بازاریابی در اینستاگرام و تلگرام

نرم افزار آموزش اینستاگرام و تلگرام