بی شک اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران و جهان است که بستری برای معرفی کسب و کارها نیز می باشد که در این میان پروفایل اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. کمتر کسب و کاری وجود دارد که در این شبکه اجتماعی دیده نشود.
مدیران کسب و کارها برای افزایش فروش و مشتری های خود اقدام به راه اندازی صفحه برای کسب و کار خود می کنند تا محصولاتشان را در معرض دید همگان قرار دهند. زیرا اینستاگرام کاملا رایگان می باشد و مخاطب آن نیز بسیار بیشتر از دیگر رسانه ها می باشد.
بنابراین معرفی اصولی کسب و کار برای مدیران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. متاسفانه اینستاگرام دارای محدودیتهایی برای معرفی می باشد که یکی از این محدودیت ها این است که شما فقط در قسمت بیو اینستاگرام می توانید کسب و کار خود را معرفی نمایید. بنابراین متن بیو از اهمیت بالایی برخوردار است.
نام و نام کاربری
نام باید دقیقا نام کسب و کار شما باشد. از بکاربردن نام های گمراه کننده جدا پرهیز کنید. نام کاربری هم تا جای ممکن کوتاه، به یاد ماندنی و هماهنگ با نام کسب و کارتان باشد. زیرا بسیاری از کاربران شما را با نام کاربری به یاد خواهند سپرد و در صورتی که بخواهند شما را جایی تگ کنند از این نام کاربری استفاده خواهند کرد.
عکس پروفایل
عکس پروفایل اینستاگرام یا همان آواتار، باید با کسب و کار شما هماهنگ باشد. اگر کسب و کار شما دارای لوگو است، این عکس می تواند عکس لوگو نیز باشد. عکس باید طوری انتخاب شود که در کوچکترین حالت نیز گویای مطلب باشد. برای مثال کسی که گل و گیاه پرورش می دهد می تواند از عکس یکی از گلهای زیبا و مشهور خود استفاده کند.
متن بیو اینستاگرام
متن بیو باید دارای جذابیت باشد تا مشتریان احتمالی را به سمت کسب و کار شما جذب کند زیرا این قسمت اولین قسمتی است که فالوورها و مشتریان در پروفایل مطالعه می کنند.
اهدافی که در نوشتن بیو باید دنبال کنید
- در صورتی که صفحهای تجاری دارید، فعالیت تجاری شما را به مخاطب معرفی کند.
- به مخاطب نحوهی برقراری ارتباط با شما را نشان دهد.
- شخصیت و اهداف شما را به نمایش میگذارد.
- مخاطب را به انجام کاری وادار کند.
باید متن را طوری تنظیم کنید که مخاطب با نگاه کردن به آن به هدف پیج شما پی ببرد و بداند که در این پیج چه کسب و کاری و چگونه معرفی خواهد شد.
محدودیتی که در این قسمت وجود دارد تعداد کاراکترهای آن است که باید متن شما بیشتر از 150 کاراکتر نباشد. اگر امکان داشته باشد می توانید از هشتگ نیز در این متن استفاده کنید.
وب سایت
اگر دارای وب سایت می باشید بهترین جایی که می توانید آن را قرار دهید همین قسمت است. زیرا تنهایی جایی که کاربران می توانند روی کلیک کرده و وب سایت شما را مشاهده نمایند همین قسمت وب سایت می باشد.
دستهبندی یا Category
در این قسمت از پروفایل اینستاگرام، شما زمینه کاری کسب و کارتان را انتخاب می کنید. برای فعال کردن این گزینه باید صفحه شما تجاری یا اصطلاحا Business باشد. برای نحوه تبدیل پیج خود به پیج تجاری می توانید آموزش اینستاگرام را مطالعه نمایید.
دکمه های تماس
در این قسمت شما با وارد کردن اطلاعات تماس مانند آدرس، ایمیل و شماره تلفن، به مخاطب این امکان را می دهید که با زدن آنها با شما تماس بگیرند.